fredag 15 april 2011

Konsten att inte få något gjort

Jag släckte lampan halv två i går kväll efter att ha läst ut I det förflutna av Kate Morton och tyckte mycket om! I dag hade jag tänkt skriva om den, men först ska jag ju sammanfatta En sida tills senaste cirkelbok Colombines kyss, och så tänkte jag ju skriva om The Help och Som någon annan bäddar... Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska börja med och alltså blir det ingenting om någon bok! Men då måste jag ju i alla fall bestämma vad jag ska läsa härnäst, och med ett tresiffrigt antal olästa och längtansvärda böcker i hyllorna borde det ju inte vara något problem - men det är det! Då kan man ju alltid gå in på Adlibris och skriva en liten lista på det som lockar så där extra mycket... Upptäckte till exempel några äldre olästa Paul Auster som inte finns på svenska (längre?), vill gärna läsa Elin Boardy, måste absolut läsa Murakamis första 1Q84, och så är det ju påsk nästa vecka! Jag köper i princip aldrig deckare, men nu kände jag en nästan oemotståndlig lust att läsa påskkrim. Jag har snappat upp en del som verkar lovande i bloggosfären och har naturligtvis några stycken på en lista. MEN jag har inte köpt något ännu! Jag har faktiskt inte gjort något endaste dugg av det jag hade tänkt ännu... Jo, jag bestämde mig för att börja på Great House, för hur snabba Adlibris är är så har jag inga nya böcker innan jag lägger mig i kväll.

2 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Ah, det ar en enda av kate Mortons bocker som jag inte har last, langtar efter den!

Hanna sa...

Vad gäller "Som någon annan bäddar" så räcker det gott med att du skriver att alla borde köpa/låna den. ;) Så får du snabbt undan det dåliga samvetet och kan läsa nya böcker igen!