torsdag 17 februari 2011

en cirkel till

Att det kan vara så roligt att prata om böcker! I kväll har jag haft tredje gruppen i En sida tills bokcirkel om Ät mig. Det har varit otroligt spännande och intressant; diskussionerna givande och deltagarna vältaliga, positiva och engagerade. Tänk er att få diskutera en riktigt bra bok sammanlagt nästan sex timmar... Jag är snudd på euforisk men ganska trött i huvudet märker jag. Jag ska sammanställa tankar och anteckningar och återkommer å det snaraste med en grupprecension/redovisning. Vilken kul kvällssyssla jag skaffat mig!

2 kommentarer:

enligt O sa...

Kul med bokprat! Min cirkel handlar just nu mer om att umgås än att läsa så jag funderar på att leta upp en till. Samtidigt har jag rätt mycket att göra som det är. Blir också sugen på att läsa Islossning förresten!

Den besatta sa...

Ja det var roligt med Islossning, jag började läsa den och snubblade sedan genast över Voors skrivarkurs som jag anmälde mig till! Finns det någon slump? :-)