onsdag 23 februari 2011

Skillnaden på vill ha och måste ha...

Jag har lusläst Adlibris "reakatalog" både fram- och baklänges och inte hittat något jag måste ha. Självklart hittar jag flera böcker jag vill ha, men det är ju en helt annan sak! I stället lät jag magkänslan och den lilla knappt märkbara hjärtfrekvensökningen styra och klickade hem fyra böcker till fullpris som jag faktiskt måste ha. Väldigt sent i går kväll kunde jag inte låta bli att börja på The Summer Without Men, och är efter sju sidor fullkomligt lyrisk! Åh vad jag längtar efter lästid!

2 kommentarer:

JanB sa...

Mycket intressanta val. 3 av 4 = mina! Jackson vet jag inget om; en gammal bok, väl?
Hustvedt har jag väntat på och missat att den kommit ut. Tack!
Marias: kolla även fortsättningen, Dark Back of Time (på sv i år?).
Great House: jag läser och läser, vill förstå titeln! Skall lyssna på Krauss i maj. Kram. Jan

Den besatta sa...

Ja visst känns det som kanonböcker! Jackson är gammal, den har ploppat upp lite här och där på olika bloggar och jag är väldigt förväntansfull... Jag ska tänka på titeln när jag kommer till Great House, kanske vi kan slå våra kloka ihop för att förstå den :-)
Kram
Kiki