tisdag 26 oktober 2010

En vanlig tisdag i oktober

kan man faktiskt besöka Varbergs teater och lyssna på Birgitta Stenberg (för 40 kronor!). Jag kom nyss hem efter en timmes prat och uppläsning. Hon är en fantastisk och intressant kvinna som gjort så mycket, levt så intensivt och berättar så bra! Jag hade i och för sig uppskattat det ännu mer om hon pratat och berättat fritt lite mer och läst lite mindre ur sin senaste bok, Eldar och is, men det var ändå en mycket givande timme. (Ja, naturligtvis har jag med mig ett signerat exemplar hem!) Efter teatern blev det ett glas vin och bra samtal med en god vän. Detta skulle mycket väl kunna vara min definition på vardagslyx!

Nu väntar Oline Stigs Jupiters öga på en liten genomgång och anteckningar inför i morgon, då bokcirkeln Glöd samlas i mitt stökiga hem för umgås och prata bok! För visst är väl böcker och läsning viktigare än städning?

Inga kommentarer: