tisdag 6 juli 2010

Bara att konstatera

Jag var helt övertygad om att jag skulle skriva åtminstone några rader om alla böcker jag läst, och lite djupare reflektioner över vissa utvalda. Men ack vad tidsoptimisten fick på moppe! Det har varit "för mycket" midsommar, härliga kvällar med vänner och sommarvärme jag måste ta vara på. Jag har inte hunnit med analyserandet och hela tiden skjutit skrivandet framför mig - och då blir det ju inget skrivet alls! Så ner med ambitionerna och inse att det är bättre för rutinen och flytet att skriva lite än inget! Läsningen har flutit på hyfsat ändå, så jag har ju böcker att skriva lite kort om. Sömnen blir visserligen lidande när jag umgås mer än vanligt med kära vänner och samtidigt vill hålla lästakten, men det är den van vid...

Nu ska jag cykla hem från jobbet och låta min nya ambition sjunka in och få fäste. Efter fotbollsmatchen kanske jag rentav lyckas få till några rader igen!

Inga kommentarer: