måndag 12 juli 2010

Svettig packning


Äntligen är sommaren här på riktigt! Jobbade sista dagen innan semestern idag - blev hemskickade av chefen halv fyra för att det var för varmt... Rätt väder och rätt inställning tycker jag! Under takåsarna i mitt lilla krypin är det till och med varmare än ute i dessa tider. Vi snackar 28 grader varmt trots vidöppna fönster; men jag klagar INTE. Värme är underbart punkt slut. Att välja semesterböcker med halvgräddad hjärna är en annan sak, koncentrationsförmågan är minst sagt avtrubbad och jag glömmer hela tiden vad jag tänkte alldeles nyss... Dessa böcker ska jag i alla fall på västkustskt vis försöka knô ner i väskan. Ska nog gå, klockan är bara barnet och tåget går inte förrän 11.34 :-)
Uppifrån:
Bernardo Atxaga Dragspelarens son
Assia Djebar Kärleken, kriget
Selma Lagerlöf  Jerusalem
Vikram Seth  An equal music
Henning Mankell  Comédia infantil
Karin Boye  Kallocain
Sofi Oksanen  Stalins kossor
Anna Gavalda  Lyckan är en sällsam fågel

Och så väntar ju som sagt en mängd nya deckare och Maria Lang på spontan- respektive omläsning.

Inga kommentarer: