onsdag 29 september 2010

Bokmässan utan kamera - orutinerat!

Åkte på fredagen och tillbringade mer tid än väntat på Internationella Torget. Så många intressanta samtal och så många spännande människor som pratade! Vandrade omkring, starstruck - vem var INTE där... (Och vem hade inte kameran med sig och förevigade detta...) Och fick några riktigt sköna minnen med mig, ni vet, när man inser att de du beundrar är vanliga människor. Efter intervjun med Petina Gappah gick jag till Nina Solomin och tackade för en bra tidning, sånt där som man känner sig lite dum för att göra men ändå vill. Och hon blev glad på riktigt, det märktes! Ställde frågor om mitt läsande, och om jag fick ut det jag ville av Vi Läser. Blev riktigt glad!
 Pratade även med de otroligt trevliga människorna i Sekwas och Elisabet Grates montrer, samma sak där - de är intresserade av sina läsare på riktigt! Jag har läst nästan alla böcker Sekwa gett ut, och de jag inte har läst vill jag läsa... För mig är det en kvalitetsstämpel som jag vill dela med mig av; och när jag gör det så får jag ärlig och äkta respons! Tar med mig den goa känslan hem!
Det enda negativa med årets bokmässa är att jag inte fick tillfälle att träffa andra bokbloggare... Jag var där fel dag helt enkelt. Bättre lycka nästa gång!

Visserligen  hade jag extremt ont i huvudet och nacken på lördagen, och nacken är fortfarande stel som ett krattskaft, men jag tror inte det beror på mina mässinköp! Jag köpte bara sju böcker, varav två inbundna, och jag bar dem så ergonomiskt i ryggsäck! Oavsett huvudvärk så var det riktiga fynd jag gjorde:
Johan Hakelius  Döda vita män
Lars Gustafsson Fru Sorgedahls vackar vita armar
Elin Wägner Pennskaftet
Catherine Mavrikakis Himlen i Bay City
Jan Kjaerstad Jag är bröderna Walker
Sefi Atta Allt gott ska komma dig till del
Petina Gappah Sorgesång för Easterly

Inga kommentarer: