lördag 29 januari 2011

Handboll och läsning

Jag har väl aldrig varit med om maken till trögläst månad! En hemmasnickrad teori är att det är handbollens fel... De senaste veckorna har jag tittat på handboll nästan varje dag, på plats i Scandinavium eller skrikande och jublande framför tv:n. Det är så kul och jag blir så otroligt engagerad, tempot är furiöst och det händer något precis varenda sekund. När jag är i den sinnesstämningen fungerar inte Knausgård kan jag meddela... I Min kamp tar det honom fem sidor att komma runt kvarteret och jag tappar fokus och blir rastlös. Så där ja, nu har jag avslöjat att jag inte läst ut vår bokcirkelbok! Men eftersom träffen blev uppskjuten hinner jag nog, speciellt som det är bronsmatch och final i morgon - efter handbolls-VM kommer det att bli tyst, tomt och läsvänligt igen.

Inga kommentarer: