tisdag 8 juni 2010

Läsenkät

Jag vet inte vem som var först, den finns på flera bokbloggar redan, men jag hoppar på frågetåget:
Vilka är de fem författarna ni har flest böcker av i era bokhyllor?
Joyce Carol Oates (16 st), John Irving (13 st), Paul Auster (12 st), Kerstin Ekman (9 st) och Vibeke Olsson (9 st).

Köper eller lånar ni mest?
Köper väldigt mycket mer än jag lånar, får väl se om mitt tre månader långa köpstopp kan ändra på det...

Sparar ni alla böcker ni köper?
Ja, det är väldigt sällan jag lyckas göra mig av med böcker. Jag köper ju oftast sådant som jag verkligen vill ha.
 
Inbundet eller pocket helst?
Det blir nästan alltid pocket nu för tiden. De är billigare och lättare att hantera. Tycker dock att inbundet ändå gör sig bättre i hyllan.

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv?
Jag brukar inte läsa om böcker, tycker inte jag har tid när det finns så många jag inte läst alls. Den senaste jag kan komma på är A.S Byatts De besatta som jag läste om förra sommaren. Det kan vara därför namnet dök upp när jag skulle döpa min blogg... Jag läser faktiskt alltid om minst en Maria Lang när jag är i stugan på sommaren också, men har ingen koll på vilken jag läst flest gånger.

Inga kommentarer: