onsdag 2 juni 2010

Läsning, listor och lust

Jag har utvecklat ett nästan maniskt läsbeteende, och kan stressas av att min Läslustlista bara blir längre oavsett hur mycket jag läser. Det vattnas i munnen när jag med den litteraturberoendes nästan skamliga njutning klickar hem en bok till, och så bara en till... Dagligen läser jag massor av bra bokbloggar som inspirerar och ger mig ännu fler tips och ännu längre listor. Jag har listor för böcker jag vill läsa, olästa böcker i min bokhylla, böcker att låna på biblioteket och böcker att läsa i sommar. Mängden av bra böcker som väntar på min uppmärksamhet kan framkalla ångestliknande symptom som faktiskt förtar lite av njutningen jag vill känna. Det finns definitivt ett behov av att stanna upp, andas, fundera och reflektera. Det tänker jag göra här!

Inga kommentarer: