fredag 4 juni 2010

"Men mamma nu får du ge dig!"

Så sa sonen när jag packade upp senaste bokleveransen, och det ligger en del i hans kommentar... Det är ju inte bara mina listor som växer, även hyllmetrarna av olästa böcker ökar med oroväckande hastighet. Och de är allihop böcker som jag längtar efter att läsa, böcker som alla borde ligga bland topp fem i läsordningen (vilket naturligtvis faller på sin egen orimlighet). När jag kollar sidantalet och väljer den tunnaste "för då går det fortare och jag kan snabbare börja på en ny", ja då har jag nog tappat själva meningen med min läsning! Alltså har jag beslutat att belägga mig med köpförbud i tre månader. Jag ska gräva där jag står, läsa det jag har och ignorera alla stressimpulser som försöker lägga sig i. Det passar ju bra att inventera mina olästa pärlor och kanske göra en första lista över vad jag ska läsa i juni till att börja med...

2 kommentarer:

snowflake sa...

Mm, de där ser fina ut! Stalins kossor är bra. En som läst och skrivit mycket om Richard Yates de senaste veckorna är Ingrid på Ingrids boktankar.

Den besatta sa...

Snowflake: Ja det känns som om jag har många härliga lästimmar att se fram emot! Ska gensat kolla upp Ingrids boktankar - tack för tipset!