tisdag 18 september 2012

Läsplanering

Som inbiten och oförbätterlig listskrivare har jag väntat märkligt länge med att planera min läsning för de kommande veckorna. Kanske är det för att jag så sent som igår upptäckte att nästa veckas datum infaller redan nästa vecka...

1. 20/9
Lydia Davis novellsamling Samarbete med fluga. Åker till Stockholm på torsdag och får kanske ihop det så jag kan lyssna till hennes samtal med Daniel Sjölin! Då vill jag ju åtminstone ha läst typ hälften av novellerna...

2. 25/9 
Elif Shafiks Bastarden från Istanbul. Nästa träff i mitt återuppväckta kära projekt En cirkel till. Måste ha läst, och tänkt lite...

3. 27/9
Merethe Lindströms prisbelönta Dagar i tystnadens historia är ett inför-bokmässan-mål. Ingen som stämmer mig om jag inte har läst den, men jag vill gärna lyssna på henne och ha läst innan...

4. 13/10
Återlämningsdag för Miss Jean Brodies bästa år av Muriel Spark, För Lydia av Gun-Britt Sundström och Grenar av gift av Erin Kelly. Naturligtvis hamnar jag inte i stupstocken, eller ens i skamvrån, om jag inte har läst dem innan jag lämnar tillbaka dem. Men...

5. 15/10
Nästa träff med Glöd och vi ska diskutera En dåres försvarstal av August Strindberg och Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg. No comments...

6. 20/10
Då ska jag befinna mig i Alfta på härlig BokSPAning i samarbete med Enbokcirkelföralla. (Högt upp på en annan lista måste skrivas BOKA TÅGBILJETTER!). Där ska vi ha ett samtal om Cecilia Samartins Drömhjärta som landade i brevlådan när jag anmält mig, och som jag utan att veta något alls om den är lite skeptisk till. Men jag måste såklart ha läst den till dess...

Dags att få igång det gamla lästempot igen ser det ut som!

3 kommentarer:

Hermia Says sa...

Så roligt att du ska till Alfta - det ska jag med! Hoppas du får en fin uppresa.

Feelgoodbibliotekarien sa...

Ska bli kul att se dig och Hermia och alla andra på bokSPAning! Hoppas att du inte är lika skeptisk till Drömhjärta när du läst den...fast å andra sidan...är ganska roligt när man tycker lite olika...blir roligare boksamtal då :-) Vi ses på lördag!

Den besatta sa...

Men vad kul att ni ska dit! Hade ingen aning om vilka jag skulle umgås med i helgen, men nu vet jag ju två i alla fall! Vi ses på lördag :-)