söndag 2 september 2012

Sommar vs höst

Egentligen är ju sommaren min absoluta favoritårstid eftersom jag helt klart trivs bäst i värme och solsken; men med dåligt väder och bara en veckas semester kan jag på nåt sätt lika gärna gå vidare till hösten. Och den ser ju riktigt lovande ut! Vädret har jag ingen aning om, men efter ett antal år på västkusten räknar jag kallt (!) med blåst och regn, men i övrigt tycker jag nog att jag har mycket att se fram emot:

1. Jag har dragit igång bokcirklarna från "den gamla" En sida till-tiden, när jag drev bokhörna och ordnade bokcirklar i (nu nedlagda) butiken En trappa ner. Vi har haft en träff hemma hos mig och det var lika roligt och givande som förra året. Nästa träff och bok är inbokad med den gruppen, och nu ska jag bara skicka ut ett erbjudande till de som inte kunde vara med på första cirkeln om att vara med på bok nummer två.

2. Bokmässan närmar sig. Årets höjdpunkt när det gäller att frossa i böcker, möten, intryck och förvaringsproblem.

3. Jag har anmält mig till BokSPAning i Alfta. En helg i oktober med läsning, bokprat, yoga och nya bekantskaper som jag ser fram emot väldigt mycket!

4. Bokhyllan innehåller 141 olästa böcker, som jag verkligen vill läsa. Alltså behöver jag inte köpa fler böcker i höst och kan spara massor av pengar. Ha ha ha...

5. Mina smått frenetiska försök att fylla hösten med lustfyllda aktiviteter kan ha något lite att göra med att min son åker till Australien i morgon, tillbringar hela hösten med ryggsäck för att några dagar före jul landa i Sverige igen... Men jag ser fram emot att läsa många glädjefyllda rapporter från hans resa och är nyfiken på att ha en höst som bara är min - det är ju livets gång, och som det ska vara liksom!

3 kommentarer:

Anette "Feelgoodbibliotekarien" Helgesson sa...

Hej!
Roligt att du har anmält dig till BokSPAning på AlftaQuren! Vi ses där! Vill du diskutera boken Drömhjärta redan innan så finns det ett evenemang på facebook.

enligt O sa...

Härligt att ha dig tillbaka och härligt att hitta någon som också samlar olästa böcker på hög. Tror jag har ungefär lika många...

Den besatta sa...

Anette: Det ska bli superkul med BokSPAning, och kul att träffas! Jag får nog vänta till dess med att diskutera Drömhjärta.

Linda: Tack! Det känns faktiskt riktigt roligt nu :-) Stort grattis till välförtjänt nominering!