söndag 7 november 2010

Mamma Mia!

Jag är extremt kvällspigg, en riktig nattmänniska. Av detta följer ganska naturligt en ovilja att vakna på morgonen. Så döm om min förvåning och speedade förtjusning (jag var hög hela dagen) när jag en morgon förra veckan (efter att ha lagt mitt livs första bokorder) vaknade med den här låten i huvudet! Värsta musikalversionen på hög volym gjorde att jag studsade ur sängen, utan att snooza en enda gång, och dansade ut i köket... Det är helt sant och jag är ganska glad att ingen såg mig :-) Däremot är jag fascinerad av hur mycket ett sådant uppvaknande kan påverka sinnesstämningen och humöret en hel dag. Låten har sedan dess dykt upp med jämna mellanrum och varje gång gjort mig riktigt glad! Det lustiga är ju att jag inte har någon relation till den låten sen tidigare, den bara dök upp och ville säga mig något, det vill jag gärna tro i alla fall...

Inga kommentarer: