lördag 27 november 2010

Ont om tid mycket att göra...

Idag har jag varit i butiken En trappa Ner och satt upp lite nya personliga boktips i ramar på hyllorna i min lilla bokhörna En sida till. Jag trivs där! Folk är intresserade, stannar till, tittar och frågar. Vi får nog skynda på med läshörnan så kan jag tillbringa lördagarna där, läsandes och tipsandes! Eftersom jag med lite dålig timing åker till Gambia på onsdag och kommer hem först 19 december, missar jag hela julhandeln och alla möjligheter till glöggträffar med julklappstips. Alltså skickade jag ut en inbjudan till träff den 20:e... Många tycker säkert att det är för nära jul och hinner inte, men några har redan tackat ja! Jag tänkte då presentera några bokförslag, vi väljer vilken bok vi ska läsa och när vi ska träffas och diskutera den. Sedan lägger jag en order, och några dagar senare kan den nybildade bokcirkelns medlemmar hämta sina böcker!

När jag kom hem färgade jag håret svart; så intensivt rött hår funkar inte i sol och saltvatten. På några dagar skulle jag likna en gammal rabarber (sonens beskrivning när jag en sommar för många år sedan gjorde misstaget att vara rödhårig).

Nu ska jag läsa ut Darling River - insåg ju att vi har bokcirkelträff på måndag...

Ett gäng urval att ta tag i:
Vilka böcker ska jag föreslå som nästa Glöd-bok? Nu måste vi ju nästan ta något ur En sida tills sortiment...
Vilka böcker ska jag föreslå som första En cirkel till-bok? (Hoppsan! Nu fick cirkeln ett namn!)
Men framför allt - vilka böcker ska jag ta med till Gambia? Märkte ju när jag plockade bland alla olästa  igår hur mycket tyngre de danska banden är jämfört med pocket eller engelska häftade... Borde ha en sån där bagagevåg!

Trots allt synnerligen angenäma bekymmer en lördagkväll!

Inga kommentarer: