torsdag 5 maj 2011

Ibland har man flyt!

När jag kom hem från jobbet låg ett paket från Weyler i brevlådan: Korparna av Tomas Bannerhed och Varför kom du inte före kriget av Lizzie Doron. Jag är så nyfiken på båda två, och eftersom jag i förra inlägget mumlade något om en tunnis innan Murakami blev jag extra glad - Dorons bok är på 130 sidor! Eftersom jag redan lagt in bild på den under "Läser just nu" får Korparna förgylla det här inlägget. Det är ju alltid trevligt med bilder!

Strax fick jag dessutom ett sms från min kära vän, Varbergs bästa frisör, som tyckte att jag behövde klippa mig (hade hon väldigt rätt i!) och föreslog 19.30 nu i kväll! Till saken hör att hon är fullbokad till mitten av juni och hade jobbat sedan 7.30 i morse...  Så nu sitter jag här, ser hyfsad ut i huvudet och har en mycket lovande och tunn bok som väntar vid sänggåendet. Klockan är mycket och min planering gick åt fanders, men det känns helt okej!

2 kommentarer:

Anna sa...

Korparna låter mycket spännande, läste recensionen och blev sugen på att läsa. Ska bli kul att läsa vad du tycker om den.

Den besatta sa...

Ja jag har också läst väldigt positivt om den, kul med en debutant! Ber att få återkomma när jag betat mig ner en bit i bokhögen :)